Alla inlägg under juni 2008

Av Sara Olsson - 30 juni 2008 23:30

Idag är det den sista juni, om bara några timmar är det första juli.

Tänka sig, nu är det bara 22 dagar kvar tills man blir 19 år.

Men hur det nu blir, så är det ju i alla fall ett år och 22 dagar kvar tills man blir 20år.

Önskar att tiden ibland gick lite fortare n vad den gör.

Imorgon, så fyller Johns mamma år och jag ska ta kvart över tio bussen in till Bollnäs och snoka runt lite grann för att hitta något åt henne, hade också tänkt hitta lite tavlor åt älsklingen och mig.


Just nu så bidrar tv:en med Sex and the city, vilket är ett otroligt bra program, Sarah Jessica Parker är så grymt bra! xb

Hennes hår är alldeles fantastiskt, gud ja !

Av Sara Olsson - 27 juni 2008 00:33

Chili con carne betyder chilipeppar med kött och i Mexico är det ofta, precis som namnet beskriver, en rätt med rejäl sting i. Det här receptet är ganska snällt, men det är förstås fritt fram att öka på styrkan!

Antal portioner: 6
Förberedelsetid: 10 min
Tillagningstid: 10 min
Färdigt på: 20 min
Ingredienser :

1.5 st gul lök
600 g köttfärs
1.5 burk kidneybönor
3 st chilifrukter
3 msk tomatpuré
7.5 dl krossade tomater
salt
peppar
chilipulver
olja till stekning
persilja



Gör så här

1. Stek köttfärsen i lite olja, cirka 1 matsked, tills den fått färg rakt igenom.

2. Strimla löken och chilifrukterna och lägg dem i stekpannan tillsammans med köttfärsen. Krydda med chilipulver, peppar och salt.

3. Tillsätt tomatpurén och hälften av de krossade tomaterna. Tillsätt sen bönorna och resten av de krossade tomaterna. Krydda till sist med persilja efter smak

Av Sara Olsson - 27 juni 2008 00:27

Underbart god paj med tacokryddad köttfärs under ett täcke av tomat och crème fraiche!
Antal portioner: 8
Förberedelsetid: 20 min
Tillagningstid: 25 min
Färdigt på: 1 tim
Ingredienser :

2 4 dl vetemjöl
100 200 g smör eller margarin
2 4 msk vatten
Fyllning:
400 800 g köttfärs
smör till stekning
1 2 påse taco kryddmix
1.5 3 dl vatten
1 2 burk green chili
1 2 burk crème fraiche paprika & chili
3 6 st tomater
2.5 5 dl riven ost, gärna cheddar

Gör så här

1. Sätt ugnen på 225 grader.

2. Blanda mjöl och smör till en grynig massa. Tillsätt vattnet och arbeta snabbt ihop degen. Lägg degen i lite plast och låt den vila kallt en stund.

3. Smörj en pajform. Tryck ut degen i formen och förgrädda pajskalet i cirka 10 minuter.

4. Bryn köttfärsen i en stekpanna med lite smör. Tillsätt kryddmix och vatten och blanda om.

5. Låt färsen puttra på svag värme 10-15 minuter eller tills vattnet kokat in. Rör om då och då. Blanda ner chilin.

6. Fyll pajskalet med köttfärsen och bred över crème fraiche. Skiva tomaterna och lägg dem ovanpå. Strö över osten.

7. Grädda pajen 10-15 minuter tills osten fått en gyllenbrun färg.

8. Servera pajen med en god sallad.

Av Sara Olsson - 26 juni 2008 23:10

[ För två år sedan knivhögg jag Ricki Lake för att pappa tvingade mig ]

1. Ta första bokstaven i ditt efternamn

A - Igår
B - I natt
C - I morse
D - När jag fyllde 4
E - På min födelsedag
F - För i minut sedan
G - När jag var utomlands
H - När jag ringde min mormor senast
J - För en vecka sedan
K - Precis nyss
L - I förrgår
M - När jag snackade med min klasskompis senast
N - För en månad sedan
O - För 2 år sedan
P - När jag var arg senast
R - När jag var tjurig senast
S - När jag var ledsen senast
T - När jag var glad senast
U - När jag slog mig senast
V - Precis innan vi hade prov
W - Innan jag lade mig igår
Y - I min förra dröm
Z - Igår kväll
Å - Igår morse
Ä - I morse
Ö - I måndags


2. Vilket stjärntecken är du?

Lejon - kysste jag
Oxe - hånglade Jag med
Jungfru - hade Jag sex med
Fisk - hade Jag en rejäl fajt med
Skorpion - knullade Jag med
Skytte - sprang Jag naken med
Vattuman - mördade Jag
Kräfta - knivhögg Jag
Vädur - körde jag över
Tvilling - misshandlade jag...
Vågen - Tog jag ett bett av
Stenbock - Slickade jag av


3. Första bokstaven i din favorit tv-serie

A - Paris Hilton
B - Nicole Richie
C - Lindsay Lohan
D - Min favoritkusin
E - Datorn
F - Michael Jackson
G - Min mattelärare
H - Min skrivbordslampa
I - Victoria Silvstedt
J - Stevie Wonder
K - Peter Siepen
L - Markoolio
M - Magnus Uggla
N - Ozzy Osbourne
O - Kelly Osbourne
P - Peter Jöback
R - Rod Stewart
S - Ricki Lake
T - Runar Sögaard
U - Stefan Holm
V - Will Smith
Annan - Thomas Di Leva



4. Vilken färg har dina trosor/kalsonger just nu (mest)?

Gul - För att jag äger världen!
Blå - För att jag e så in i helvete sexig!
Svart - För att pappa tvingade mig
Vit - För att jag skulle slippa skolan.
Grå - För att jag skulle impa på min granne!
Brun - För att jag blir tänd av det!
Rosa - För att jag är en bimbo!
Silver - För att det är sånt jag brukar göra
Guld - För att jag slog vad med en kompis.
Röd - För att jag tycker sånt är så jävla hett!
Grön - För att jag vill bli transvestit när jag blir vuxen.
Orange - För att jag precis skrattade så jag kissade på mig.
Inga alls - För att jag inte tror på ett liv efter detta.
Massa färger - För att jag ville vara med i tv.

Av Sara Olsson - 26 juni 2008 22:30

Nu i helgen ska jag, John, mamma, Inge, Pär, Rallarn, Rallarns tjej, Bertan, Hjördis och Magnus till Rättvik. Där är det Big Lake Run, vilket är så att på lördagens är det crusing runt siljan.

Men det blir nog så att vi stannar vid Leksand och grillar, för annars tar det en sån tid när man är hemma igen på campingen.

+ på lördagskvällen så blir det nog parken för oss alla. Kanske vinner man första pris i år igen, ( vilket jag gjorde förra året vi var där).


Men jag ser verkligen fram emot den här helgen, för förra året hade vi skit kul även fast det regnade som värst. Men kul hade vi endå.


Idag har jag bara hållt på och tvättat, uscha. Vilken tvätthög vi hade.

Men vi har ändå hunnit med att åka till Bollnäs för att titta på Erikshjälpen efter en billig byrå. Men hitta tyvär ingen. Så vi åkte till Segersta och hann med en kopp kaffe, innan vi var tvungen att sticka till Kilafors.

Vi åkte till hambogrillen för att beställa en pizza, sen åkte vi hem. Men John åkte lika fort igen, för han skulle följa med sina föräldrar till Tönebro, för dem skulle byta bort passaten till en opel omega kombi.

Jag har inte hunnit sett bilen än, men John sa att det var ett bra byte så vi får väl hoppas på det då.


Imorgon blir det till att vakna i tid, och duscha. Sen blir det nog att packa lite smått, kanske går över till Patricia med nycklarna (om hon nu vill sitta kattvakt vill säga, hoppas på det iaf).

Sen blir det mera packning, sen kommer nog John hem och vi sticker till Bollnäs, därefter blir det Rättvik för att ha en massa kul!


Kolla in Bdb, för bilder angående helgen:

Cheerleader89.bilddagboken.se

Av Sara Olsson - 26 juni 2008 00:31

Just nu sitter jag och tittar på kanal 6, och börjar blir väldigt trött.

Uscha, såhär trött var jag inte för en stund sedan och hungrig är jag också. Kanske ska ta en liten fika innan man går och lägger sig.

Det skulle inte sitta fel iaf.

Pratar med Liz på msn, om typ ingenting.

Sitter bara och degar till varandra nej uscha, nu blir det mat sen säng.

Imorgon, sova tills jag vaknar sen tvättar man kl.13.00-19.00 så då blir det tvätthallen för min del ;D

Efter tvätten så kanske man glider upp till Bollnäs, om sambon vill förstås.


Pussbye !

Av Sara Olsson - 25 juni 2008 12:24

Igår den 24:e Juni, fyllde min pappa år.

Så jag och John åkte in till Bollnäs och köpte en blomma åt honom, sen

åkte vi till han och åt en massa smörgåstårta :D

Vilket var aldelles ypperligt gott.

Vi satt där ett par timmar och kollade på gamla bilder ifrån när jag var liten osv.

Sen åkte vi hem till Kilafors igen och slappa lite i soffan.

Efter en stund ville Liz att jag och Patricia skulle komma, så vi gick dit och kollade på en film som hette Juno.

Handlar om en uing flicka som blir gravidl, den var väl ganska bra men förväntade mig att den skulle vara bättre.

Idag händer det inte så mycket, John, jag och Patricia skulle till Bollnäs efter att John slutat på jobbet.

Skulle dit och handla lite mat.

Blir nog förmodligen pannkakor idag, det var ett tag sen vi åt det. :D


Av Sara Olsson - 23 juni 2008 22:09

23 Juni

Idag har njag och John varit tillsammans i ett år, och tiden har verkligen rusat förbi. Jag vet inte ens vad det är som vi har gjort tillsammans.

Det har hänt så mycket, sedan jag och John blev tillsammans.

Liz har fått två ungar till, jag har träffat nästan alla Johns systrar förrutom Mona. Patricia ska få barn, lika Mona och Monas äldsta dotter Kikkan.

Det har hänt så mycket, idag har t.ex jag och John varit och kollat på ringar. Eftersom vi har bestämmt oss att vi ska förlova oss.

 Eller, ja John fråga mig i Vintjärn om jag ville förlova mig med han, och självklart kan man inte säga nej till en sån bedårande kille.

Självklart sa jag ja direkt! <3

Hela dagen har varit hur underbar som helst. Började med att Patricia och Philip tittade förbi en sväng, sen kom John hemifrån jobbet och det blev lite porr ;) Haha !

Sen fick jag för mig att jag skulle baka en blåbärspaj, så då gjorde jag det. NBär jag tog ut den ur ungen så kom Benny och Inger, sen Liz och Philip och sen Patricia och Bam Bam.

Så vi fika lite bland annat med kokosbollar och sockerkaka.

Pajen får vänta eftersom den tydligen skulle stå på kylning.

Nu sitter jag här efter ett hårt pass porr och väntar på att Liz ska komma och se en bra film med mig. Vet ej vad det blir för film, men det blir väl någon bra får vi hoppas på iaf.

Angående förlovningen så tyckte Låke och Hannah att det var så gulligt, när John gick ner på knä, så har dem också kommit fram till att förlova sig.

Det sluta med att Olle stod och grät för han tyckte det var så gulligt.

Haha xD

Han är väldans söt Olle, och snäll.


Ja, som ni förstod så har vi varit i Vintjärn nu över midsommar och firat med allt möjligt folk. [ Kolla in bdb för bilder ]


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards